Wij heten je van harte welkom. Dringende vragen of bijstand nodig? Bel 09 335 55 55.

Wat moet je in orde maken VOOR de opname?

Vanaf 3 maanden voor de opnamedatum kun je de aangifte doen van je geplande ziekenhuisopname.

Via een registratie in KBC Mobile of Touch weet je meteen of je ziekenhuisopname verzekerd is.

Vind je je hospitalisatieverzekering niet terug in KBC Mobile of KBC Touch? Doe dan je aangifte per telefoon. Dit is ook van toepassing voor onderstaande opnames:

  • thuisbevalling
  • hospitalisatie in het buitenland
  • aangifte van een zware ziekte zonder hospitalisatie

Hoe kan ik mijn opname registreren?

Met KBC Mobile

1. Meld je aan in KBC Mobile
2. Tik onderaan op ‘Mijn KBC’
3. Ga naar ‘Verzekeringen’
4. Tik op je hospitalisatieverzekering
5. Tik op ‘Schade aangeven’
6. Start een nieuwe aangifte

Met KBC Touch

1. Meld je aan in KBC Touch
2. Klik op ‘Gezin’
3. Klik op je hospitalisatieverzekering
4. Klik op ‘Geef hier aan’
5. Start een nieuwe aangifte

Per telefoon:

016 24 24 24

Indien je in het bezit bent van een AssurCard dan hou je de kaart van de patiënt bij de hand en geef je het kaartnummer door.

Wat moet je doen TIJDENS de opname?

  1. Als je jouw aangifte nog niet in orde bracht, dan doe je dit best nu.
  2. Toon je Assurcard aan de medewerker aan de opnamebalie om de kaart te laten activeren.
  3. Onderteken je opnameverklaring: in dit document staat je kamerkeuze en informatie over de tarieven.

Wat moet je doen NA je opname?

Betaal en verzamel alle medische kosten (medicatie) die te maken hebben met je opname en die je hebt gemaakt binnen de voor- en nabehandelingsperiode vermeld in je polisvoorwaarden. Bezorg ons nadien alle bewijsstukken hiervan.

Contacteer ons!