- Schade
- Schade online registreren en opvolgen
- Formulieren
- Aanrijdingsformulier
- Hospitalisatie
- KBC Bijstand
- Waarom KBC Mobile interessant is voor jou
- Hulp bij het installeren van KBC Mobile
- Instructievideo: eerste keer aanmelden in KBC Mobile als klant met een zichtrekening bij KBC
- Waar kan ik mijn verzekeringsbewijs digitaal raadplegen?
- Waar kan ik mijn fiscale attesten digitaal raadplegen?
- Hoe kan ik een polis digitaal tekenen?
- Waar kan ik mijn documenten of vervaldagberichten terugvinden in KBC Mobile?
- Waar kan ik in KBC Mobile terugvinden hoeveel ik reeds heb gestort voor VAPZ dit jaar?
- Hoe kan ik mijn profiel aanpassen ?
- Hoe kan ik een verzekeringsmachtiging geven of dit aanpassen?
- Hoe kan ik berichten versturen in KBC Mobile?
- Wie is Kate? Waar kan deze digitale assitente u bij helpen?
- Veelgestelde vragen over KBC Mobile
- De mogelijkheden van itsme
Heb je een auto-ongeval, of schade aan je wagen of aan je huis? Werd er bij je ingebroken en een diefstal gepleegd? Of heb je dringend hulp van de bijstandscentrale nodig?
Met KBC Mobile of KBC Touch kun je vlot
- Een ongeval, schade of ziekenhuisopname aangeven
KBC regelt dan achter de schermen alle administratieve rompslomp voor je. - Eenvoudig contact opnemen met je verzekeringsagent, de KBC-bijstandscentrale, VAB (bij pech)
TIP bij storm- of glasbreukschade
In de digitale schadezone in KBC Mobile of KBC Touch sinds kort kan je bij een storm- of glasbreukschade kiezen tussen 'Laat KBC je herstel regelen' en 'Regel je schade samen met je verzekeringsagent'. Kies je voor het 'herstel door KBC' dan wordt één van onze drie herstelnetwerken aangesteld en zal binnen de 2 werkdagen een hersteller jou contacteren voor het opmaken van een bestek en de herstelling van zijn schade.
Hoe geef je schade aan in KBC Mobile?
- Open de KBC Mobile app
- Meld je aan
- Klik op 'Kate' (het blauwe bolletje bovenaan)
- Vraag Kate 'hallo Kate ik wil graag een schadegeval aangeven'
- Kate helpt je verder doorheen de aangifte
Hoe verloopt je aangifte?
Heb je een hospitalisatie- of omniumverzekering? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.
Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat hij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.
Waar kan ik mijn online schadedossier opvolgen?
- Ga in KBC Mobile naar ‘Mijn KBC’ en open ‘je contacten’ met daaronder ‘alle contacten’. Daar kan je schade of hospitalisatie aangeven of je dossier opvolgen.
- In KBC Touch klik je op ‘Contact’ en selecteer je ‘Schade aangeven en opvolgen’. Dan kom je in de digitale schadezone terecht.

